Nahajate se na arhiviranem spletnem mestu 47. Tedna slovenske drame - za obisk aktualnega spletnega mesta, kliknite tukaj.

47. Teden slovenske drame

Petek, 14. april 2017

Bralna uprizoritev besedila Ujeti trenutek nagrajene mlade dramatičarke Nike Švab

Bralna uprizoritev Ujetega trenutka
Bralna uprizoritev Ujetega trenutka
Bralna uprizoritev Ujetega trenutka
Bralna uprizoritev Ujetega trenutka
Nika Švab, nagrajenka in Ana Perne, SLOGI
Nika Švab, nagrajenka in Ana Perne, SLOGI
Mirjam Drnovšček, direktorica PGK in Ana Perne, SLOGI
Mirjam Drnovšček, direktorica PGK in Ana Perne, SLOGI

Odvil se je poslednji dogodek v okviru 47. TSD, posvečen nagrajeni mladi dramatičarki Niki Švab z bralno uprizoritvijo njenega besedila Ujeti trenutek in pogovorom z njo. Dogodek smo tudi letos pripravili v Slovenskem gledališkem inštitutu (SLOGI) v sodelovanju z Akademijo za gledališče, radio, film in televizijo.


Režiserka: Tjaša Črnigoj
Lektorica: Maja Cerar
Zasedba: Darja Reichman, Vesna Jevnikar, Lea Cok, Eva Stražar, Barbara Ribnikar, Blaž Setnikar, Peter Musevski

Obrazložitev komisije
Trpka komedija, napisana v maniri situacijske komike, je spretno izpeljano dramsko besedilo, ki se ne trudi z doseganjem (kvazi)umetniških klišejev, ampak se že v začetku izkaže za natančno, domišljeno in humorno umetniško delo, za katero bi lahko zapisali, da črpa navdih pri sodobnih slovenskih komediografih Zupančiču, Möderndorferju ali Partljiču. A vseeno v njihovo družbo prinaša svežino, ki je lastna mladi generaciji piscev, najsi bodo to aktualni družbeni problemi, porušeni družinski odnosi ali vpliv televizijskih žanrov.
Že v začetku smo postavljeni neposredno v središče dogajanja, na nekem hotelskem vrtu v središču Maribora se bo zdaj zdaj zgodila poroka, vsi svatje so zbrani in zapleti se začnejo že s prvim nastopom.
Nabor likov je enostaven, ostajajo brez neposredne identitete (Nevesta, Ženin, Oče, Priča, Tašča ...), njihova karakterizacija je, v skladu z žanrom, potencirana, da se lahko iz situacij izlušči tisto najbolj robno človeško, posledično najbolj komično.
Glavni konflikti se zgoščujejo okoli nerešenih družinskih vprašanj, k čemur še dodatno prispeva dogajalni okvir poroke, ki z vidika hektičnosti in nevrotičnosti dogajanje poganja proti dokončnemu kaosu. Precejšen pomen ima tudi sama situacijska komika, pa naj bo to skrivna Nevestina cigareta/cigareta, ki jo Nevesta pokadi naskrivaj, ali že pregovorna slovenska naklonjenost do alkohola. Komedijski ritem pospešuje, preigrava hitre replike in vedno krajše dialoge, od prvotnih dialogov se deli na vedno manjše enote in razdrobljene replike med različnimi liki, vse v iskanju čim učinkovitejšega vrhunca. Najbolj nas preseneti konec, saj bi vnet bralec pričakoval srečen razplet s fotografijo, a se avtorica odloči drugače in za bolj grenak priokus (in nekakšno poanto) komedijo zaključi s poslednjim monologom Neveste; med celotnim dramskim dogajanjem čakamo fotografa, tega pa ni od nikoder, prav tako ne svetlobe, saj se je po vsem komičnem prerekanju in dogodkih zunaj stemnilo. Omenjeni poudarek tej sveži komediji prinaša dodano vrednost, saj se tudi formalno, s koncem, noče podrediti standardnim, obrtniškim besedilom.
Nagrado za mladega dramatika letos podeljujemo Niki Švab, ki dokazuje, da je komedijski žanr zanimiv, dostopen mlajši generaciji in boleče sodoben.

Foto: Mihael Čepeljnik/ Slovenski gledališki inštitut / Prešernovo Gledališče Kranj


Iskalnik